Anahit Minasyan
15.02.2016

Candidate of Pedagogical Sciences, Assistant professor

Candidate of Pedagogical Sciences, Assistant professor/Chair of Geography and its Teaching Methods

Education
1984-1989 – Department of Geography, Faculty of History and Geography, Armenian State Pedagogical University after Khachatur Abovyan

Academic Degree
2007 - Candidate of Pedagogical Sciences, The theme of dissertation: “Methods and Means of increasing the Efficiency of Geography Teaching System /in grades 5-8 of elementary school”, ԺԳ.00.02. “Teaching and Upbringing Methodology”, profession /Geography/.

Professional Experience
2011 - Associate Professor. Armenian State Pedagogical University
2007 - Lecturer. Armenian State Pedagogical University, Chair of Geography and Geography Teaching Methods, Candidate of Pedagogical Sciences
2005 – Chair of Social and Economic Geography and GTM, ASPU
2005-2005 - Slavonic University
2005-2007 – Institute after Lazaryan
2000-2011- Secondary school N127
1997-1999 – "Teachers' Creative Workshop" Secondary private school
1995-1997 – “VEVGIM” Secondary private school
1989-1995 - Secondary school N53
1989- 1989 - Secondary school N176

Lectures
Bachelor’s Degree:
Geography Teaching Methodology
Geography Teaching Methodology in a special school
Master’s Degree:
Modernization of Geography lesson
Professional skills of Geography teacher
Technology training geography
Sustainable Mountain Development

Scientific Interests
Disciplines teaching: Methods of teaching geography, Geography lesson actualization, Geography teacher skills. Pedagogical technologies of teaching geography. Guide teaching practice, graduation and master's theses. Oligophrenic Pedagogy. Psychological pedagogy.Guide teaching practice, graduation and master's theses.

Trainings:
2017. Armenian State Pedagogical University. Khachatur Abovyan, improvement in geography.

Special Experience
Participation in teacher development programs
Participation in the compilation of ,, Strategic Development Paths and Schedule ,, departments
Developing a program for the discipline Geography Lesson Update
Developing a program for the discipline Mastery of a geography teacher
Developing a program for the discipline Pedagogical technologies of teaching geography.
Participation in a phased and non-continuous process for the development of professional educational programs for undergraduate,
on the development of professional educational programs for graduate.
Development of teaching methods for the specialty of geography and introduction into the educational process of the department.
Creation of a specialized group, “Methodical unification of students and teachers of geography, in a social network in order to popularize the specialty.
Development of a test assignment system for intermediate exams of the undergraduate educational program.
Development of laboratory and practical classes in the methodology of teaching geography for the educational program of undergraduate.
Development of programs and standards for educational practice of the undergraduate educational program.
Development of standards for examinations for the protection of the portfolio of pedagogical practice of the undergraduate educational program.
Development of programs and standards of field educational practice on the specialty of geography for the educational program of a bachelor degree in order to cooperate with foreign countries.
Publication of articles co-authored with students of the geography department.
Performing the functions of responsible for ensuring the quality of the educational process of the department.

Publications
1. Աշխարհագրության ուսուցման մեթոդներն ու միջոցները, ուսումնական ձեռնարկ, <Էդիկ Թանգյան>, Երևան, 2011թ, 6 մամուլ
2. Աշխարհագրության ուսուցման մեթոդիկա, ուսումնական ձեռնարկ, <Էդիկ Թանգյան>, Երևան, 2013թ, 23 մամուլ
3. Աշխարհագրության ժամանակակից դասի պլանավորումն ու կառուցվածքը անձնակողմնորոշիչ պարադիգմի համատեքստում, ,,Մխիթար Գոշ,, Գիտամեթոդական հանդես, Հասարակական գիտություններ հ 4-6. 2013, էջ 74-78
4. 3.Անձնակողմնորոշիչ ուսուցման պարադիգմի ազդեցությունը աշխարհագրության ժամանակակից դասի կառուցվածքի վրա, ՀՊՄՀ 90-ամյակին նվիրված գիտաժողովի նյութերի /2012թ.դեկտեմբերի 14/, 3-պրակ: Երևան-2014, էջ123-126
5. Ուսումնաճանաչողական մանկավարժական պրակտիկայի փորձնական ծրագրի վերլուծություն, Модернизация образования в контексте современных педагогоческих парадигм, Сборник научно-образовательных докладов и статей, Ереван, АГПУ-2014, стр 222-228
6. Լաբորատոր և գործնական աշխատանքներ աշխարհագրության ուսուցման մեթոդիակայից, Էդիկ Թանգյան>, ուսումնական ձեռնարկ,Երևան, 2015թ, 104 էջ
7. Պատանի աշխարհագետների հետազոտությունները Հայկական լեռնաշխարհի Մերձարաքսյան ծալքաբեկորավոր լեռների մարզի Երախի լեռներում , ՀՊՄՀ,հանրապետական գիտաժողովի նյութեր նվիրված հայոց Մեծ Եղեռնի 100-ամյակին/ 2015 մարտի 24-25, էջ 417-440
8. Էկոլոգիական զբոսաշրջության հիմունքներ, Ուսումնամեթոդական ձեռնարկ ,, Ասողիկ,, հրատ., Երևան 2016.
9. Աշխարհագրության ուսուցումը ներառական կրթության պայմաններում, ,,Մանկավարժական միտք,, հանդես, ,,Զանգակ,, հրատ., Եր.,2017, հ 1-2, էջ 328-333
10. Աշխարհագրություն մասնագիտության մանկավարժական պրակտիկայի ուղեցույց, Ուսումնամեթոդական ձեռնարկ, ,,Էդիկ Թանգյան,, հրատ., Եր., 2016., 90էջ
11. Проверка и контроль результатов обучения географии, Международная научно-практическая конференция. Инновационные технологии педагогики и психологии. г. Оренбург , сентябрь 2016, с 9-12
12. Применение технологических карт при подготовке учебно-полевой практики студентов отделения географии. Сборник научных трудов по итогам международной научно-практической конференции. № 4. г. ИЦРОН Ростов-на-Дону, 2017. с. 46-49
13. УЧЕБНО- ПОЛЕВАЯ ПРАКТИКА ПО СПЕЦИАЛЬНОСТИ ГЕОГРАФИЯ
ДЛЯ СТУДЕНТОВ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ВУЗОВ, Инфоурок
Международный образовательный интернет-проект
Свидетельство о регистрации СМИ «Проект«Инфоурок» Эл № ФС77-60625
14. 11. Внеаудиторные работы-как реклама вуза и специальности учителя географии, ГРАНИЦЫ ВОЗМОЖНОГО В РЕКЛАМНОМ И PR-КРЕАТИВЕ, Сборник научных трудов, Орел , ОрелГУЭТ, 2017 , с. 93-97
15. Ուսումնական փորձերի կիրառման անհրաժեշտությունն աշխարհագրության ուսուցման գործընթացում, ,,Մխիթար Գոշ,, Գիտամեթոդական հանդես, Հասարակական գիտություններ 2017, հ 1-2. էջ 37-41
16. Սովորողների գեոէկոլոգիական կրթության կազմակերպումը աշխարհագրական խմբակի շրջանակներում, Կոնստրուկտիվ /կառուցողական/ աշխարհագրության ժամանակակից հիմնաղնդիրները, Եր. Լիմուշ.2019:
17. Բուհի մասնագիտական կոմպետենցիաների դերը ուսուցչի կոնստրուկտիվ աշխարհագրական գիտելիքների ձևավորման գործում, Կոնստրուկտիվ /կառուցողական/ աշխարհագրության ժամանակակից հիմնաղնդիրները, Եր. Լիմուշ.2019
18. Աշխարհագրական թելադրությունը, իբրև գիտելիքների ամրապնդման   և ստուգման ձև, ՇՊՀ Գիտական տեղեկագիր (հումանիտար գիտություններներ), հ.2-3 (14-15) «Մանկավարժ» հրատ., Երևան, 2019
19. Սովորողների գեոէկոլոգիական կրթության կազմակերպումը աշխարհագրական խմբակի շրջանակներում. Կոնստրուկտիվ /կառուցողական/ աշխարհագրության ժամանակակից հիմնաղնդիրները, Եր. Լիմուշ, 2019
20. Բուհի մասնագիտական կոմպետենցիաների դերը ուսուցչի կոնստրուկտիվ աշխարհագրական գիտելիքների ձևավորման գործում, Կոնստրուկտիվ /կառուցողական/ աշխարհագրության ժամանակակից, 2019
21. Աշխարհագրության կորսված գործառույթն ու դրա վերականգնման անհրաժեշտությունը, ՇäÐ «Կրթության և գիտության հիմնախնդիրները» միջազգային գիտաժողով.2021
22. Ուսումնական համալիր պրակտիկա և դպրոցական էկոզբոսաշրջություն, ներկայացված է տպագրության: 2022

ORCID ID https://orcid.org/0000-0002-1808-1553

Languages: Russian

 

Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image