Anna Ashot Simonyan
15.02.2016

Candidate pedagogical sceinces, Lecturer

simonyananna44@aspu.am

Candidate pedagogical sceinces, Lecturer /Chair of preschool pedagogy and methodology

Education:
• 2007-2011 – postgraduate at the Chair of preschool pedagogy and methodology of Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan
• 2002 -2007 – graduate student of the Faculty of preschool pedagogy and psychology of Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan

Work Experience:
From 2013 untill now – Armenian State Pedagogical University named after Kh. Abovyan, lecturer at the Chair of preschool pedagogy and methodology
2008- 2014 – teacher at Yeghegnadzor town community kindergarten N 2

Courses:
Bachelor's degree course:
Music and Teaching Music in Primary School
Theory and Methodology of Musical Education of the Child
Theory and Methodology of Theatrical activity of the Child
Dance and rhythmic of preschooler
Scope of Academic Interests:
Preschool pedagogy, age psychology, music, dance

Trainings:
Local and International educational programs (from 2009)
Training courses devoted to teacher’s standards organized on November 21-22,2014, within the framework of the «Step by step» educational program

Membership: Member of NGO «Work and Motherland»

Publications:
1. Նախադպրոցականի ճանաչողական հետաքրքրությունների զարգացման մանկավարժական պայմանները <<Մխիթար Գոշ>> Ուսումնամեթոդական հոդվածներ Վանաձոր 2014, 1
2. Հոգեկանի զարգացման հապաղում ունեցող նախադպրոցականի ճանաչողական հետաքրքրությունների զարգացման առանձնահատկությունները <<ՀՀ սահմանամերձ գոտու ազգաբնակչության հոգեբանամանկավարժական հինախնդիրները>> միջբուհական հանրապետական գիտաժողովի նյութերի ժողովածու:- Վանաձոր,<<ԱԻՄ տպագրատուն>>, 2015
3. Հանդուրժողականության դաստիարակության առանձնահատկությունները նախադպրոցական տարիքում <<Մխիթար Գոշ>> ուսումնամեթոդական հոդվածներ 2015/1
4. Особенности формирования познавательных интересов старших дошкольников в процессе познавательно-исследовательской деятельности ,,Образование личности,, N 3, 2015 ,с.113 /РИНЦ/
5. Педагогические условие развитие познавательного интереса детей старшего дошкольного возраста на примере детских садов Армении. ,,Образование личности,стандарты и ценности,,Москва,2015 /РИНЦ/,с.83
6. Предметно- развивающая среда Армянских ДОУ,,Актуалные проблемы гуманитарных и естественных наук,,N 9/80//Сентябрь/ Часть III. Материалы II международной научной конференции <<Проблемы и перспективы современного образования >>Москва 2015г./РИНЦ/с.20
7. Особенности управления качеством образовательной деятельности в дошкольных образовательных учреждении Армении/ А.М. Казарян ,А. А. Симонян, Дошкольное образование:история и современность: сб. науч. ст. /Белорус. гос. Пед. ун-т им. Танка; под общ. ред. А. Н. Касперовича.- Минск: БГПУ 2015.- 300 с.
8. Развитие познавательной активности детей старшего дошкольного возраста по средствам дидактических игр, The VIII International Academic Congress "Development of Countries in Asia, Africa and Europe: Past, Present and Future",Seoul, South Korea ,Seoul National University Press, 2016, /Scopus/ с.323

Languages: Russian, English

 

 

Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image