Armenuhi Mamikon Ghazaryan
15.02.2016

Candidate of pedagogical science, assistant professor

ghazaryanarmenuhi44@aspu.am

Candidate of pedagogical science, assistant professor/ chair of preschool pedagogy and methodology

Education
• 1992 – 1996 post graduate student at the chair of preschool pedagogy and psychology of Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan.
• 1988 – 1992 graduate student of the faculty of preschool pedagogy and psychology of Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan.

Academic Credentials:
Theme of the thesis ‘Artistic activity as an Important Factor for the Development of Preschooler’s Emotional Sphere’, Special Council, attached to ASPI KO55.04.02, Specialty of JG.13.00.01 ‘Theory and history of pedagogy’

Work Experience
• since 2007 up to now, assistant professor at the chair of preschool pedagogy and methodology
• 1997-2007, lecturer at the of preschool pedagogy and methodology
• 2010, expert at the external qualify center
• since 2010 up to now, head of pedagogical and educational-cognitive practices at the chair of preschool pedagogy and methodology
• 2013, trainee for ‘Educator’s assistant’ special course carried out by RPA ‘Labour and Social center’.

Courses
Bachelor’s degree course
• Preschool pedagogy
Master’s degree course
• Preschool educational alternative approaches and programs
• Defferentiated models for school preparation
• Preschool educational establishments’ managing

Scope of Academic Interests: preschool pedagogy, child’s psychology, pedagogical management

Trainings: participant and trainee in Armenian and international educational different programs /since 2007 up to now/

Membership:
• since 2010 up to now, member of the commission for state qualification examinations in other higher educational establishments
• since 2009 up to now, Council member of the faculty of Elementary education

Publications:
1. «Ուսանողիինքնուրույնուսումնականմասնագիտականգործունեությունըորպեսմանկավարժականկրթությանորակիչափանիշ», Մանկավարժականկրթությանորակիհոգեբանականհիմնախնդիրները,Երևան 2010թ.:
2. Նախադպրոցականի խոսքի զարգացման խնդիրների իրականացումը մանկավարժական պրակտիկայում, Միջազգային գիտաժողով, Անընդհատ (շարունակական) պրակտիկայի արդիականացումը և կազմակերպման մեխանիզմների ներդրումը բարձրագույն մանկավարժական կրթության համակարգում, Երևան, «Մանկավարժ» 2013թ.:
3. «Գիրքը որպես երեխաների ճանաչողական հետաքրքրությունների զարգացման միջոց», Հանրապետական գիտաժողովի նյութեր, Վանաձոր 2014թ.:
4. «Ինտեգրված պարապմունքները որպես նախադպրոցականի ստեղծագոչծական կարողությունների զարգացման միջոց»,   Հանրապետական գիտաժողովի նյութերի ժողովածու. Մանկավարժության արդի խնդիրները մարտահրավերներ և լուծումներ, 2015թ.:
5. ՛՛Вклад отечественных ученых в развитие дошкольного образования'', Сборник научных статейДошкольное образование: история и современность. 2015г.

Languages: Russian, French

 

Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image