Armine Valery Mikaelyan
15.02.2016

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor

miqayelyanarmine42@aspu.am

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor/Chair of Mother Tongue and Its Teaching Methodology

Education
• 1994-1998 Applicant of the Armenian State Pedagogical University after Khachatur Abovyan
• 1986-1991 Student of the Department of Defectology of Faculty of Elementary Education of the Armenian State Pedagogical University after Khachatur Abovyan

Academic Credentials
Candidate of Pedagogical Sciences, Specialty: ZHG.00.02 ‘’Methodology of Teaching and Education’’ (Armenian Language)

Work Experience
1999 up to present- Assistant of the Chair of Mother Tongue and Its Teaching Methodology of the Armenian State Pedagogical University after Khachatur Abovyan
2011 up to present- Head of Practice of Faculty of Primary Education
1994-2013 As a Speech Therapist of N 114 school after Kh. Dashtents
1991-1994 As a Teacher at Boarding School N 6

Courses
Bachelor's Degree Course
• Armenian Language and Teaching Methodology at Boarding School
• Armenian Language and Teaching Methodology at School for Children with Hearing Disorders
• Methodology of Teaching Mother Tongue

Scope of Academic Interests: Teaching Issues of Mother Tongue for children who need special conditions of education (Mental Retardation, Hearing Disorder, Speech Disorder)

Trainings
• 2014 Training devoted to teacher standards within the program '' Step by Step''
• 2009 Introductory course of Mentors' Training within the program ''Step by Step''
• 2009 Training organized by ''Huysi Kamurj'' NGO
• 2008 Training devoted to teacher standards within the program '' Step by Step''

Membership
Council Member of Faculty of Primary Education from 2015 up to now

Publications
1. Խուլ դպրոցականների կապակցված գրավոր խոսքի դժվարությունները և դրանց հաղթահարման մի քանի ուղիներ, <<Հատուկ մանկավարժություն և հոգեբանություն>> գիտամեթոդական հոդվ. ժող. 6, 2007:
2. Լեզվական թերությունների ազդեցությունը երեխաների ընդհանուր զարգաման վրա, պրոֆ. Ա. Տեր-Գրիգորյանի ծննդյան 80-ամյակին նվ. Գիտաժողովի նյութեր, Եր., 2009:
3. Ուղղագրության և ուղղախոսության դերը մտավոր հետամնացություն ունեցող երեխաների երկրորդային խանգարումների շտկման գործընթացում, <<ՄԱՆԿԱՎԱՐԺ>>, Եր., 2010:
4. Մայրենի լեզվի ուսուցման մի քանի հարցեր ներառական կրթության պայմաններում, <<Հատուկ մանկավարժություն և վերականգնողական հոգեբանություն>> գիտական հանդես,1 Եր., 2011:
5. Ներառական կրթության արդյունավետության բարձրացումը մայրենիի դասերի միջոցով, Հանրապետական գիտաժողովի նյութերի ժողովածու, Եր., Լինգվա, 2013:

Languages: Russian, English

 

 

 

 

 

Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image