Candidate of Pedagogical sciences, Associate professor
Candidate of Pedagogical sciences, Associate professor/ Chair of Pedagogy
Education
2015 – Defense of candidate dissertation, Candidate of Pedagogical sciences, Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan.
2009-2014 – Applicant of Chair of Professional education and applied pedagogy (previous Interfaculty chair of pedagogy), Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan.
2003-2008 – Graduating student, Faculty of preschool and special education, Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan.
Scholastic degree
Candidate of Pedagogical sciences
Specialty 13.00.01 <<History and Theory of Pedagogy>> Thesis: <<Theoretical and methodological analysis of diagnostics in pedagogy>>
Specialized scientific council: Specialized scientific council of pedagogy 020
Work experience
From 2019 to present - Lecturer at the Interuniversity Chair of Pedagogy
2012- Lecturer, Chair of Professional education and applied pedagogy, Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan.
2009-2012 - Lecturer, Interfaculty chair of pedagogy, Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan.
Academic courses
Bachelor’s degree: Pedagogical communication, Social pedagogy.
Master’s degree: Pedagogical diagnostics, Pedagogy of high and specialized schools, Methodology of pedagogical research, Pedagogical anthropology, Pedagogical conflictology
Research interests: Pedagogical diagnostics, Theoretical pedagogy, Education management, Contemporary pedagogical technologies, History of pedagogy, applied pedagogy
Trainings
2012- Participation in retraining seminar on <<Theory, practice and management of inclusive education>>, organized by Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan.
2020 May 25-29, June 2-5, 8-9, 15-16, 15 professional development webinars organized by the Russian Urayt Academy / URAYT Educational Academy /
Membership
Since 2012 Member of trade union, Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan; Chairman of trade union bureau of Chair of Professional education and applied pedagogy, Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan.
Since 2014 Member of RA Presidential Public Council.
Publications, 2010-2015, sampling
Author of 20 scientific-pedagogical articles
Publications of the last 5 years /2015-2020/
Participation in about 15 webinars (relevant certificates) and about 15 scientific-practical professional conferences.
1. «Возможности применения педагогической диагностики в работе учителя по осуществлению профессиональной ориентации», «Կրթության որակի չափման, գնահատման հիմնախնդիրները», ՀՊՄՀ, Միջազգային գիտաժողովի նյութերի ժողովածու․-Եր։ Մանկավարժ, 2015, Էջ 252-256 ։
2. Դիագնոստիկան մանկավարժական գործունեության արդյունավետության նախապայման/ Կրթության ժամանակակից հիմնախնդիրները. Երիտասարդ գիտնականների ամառային դպրոցի մասնակիցների հեղինակային նախագծերի ժողովածու. –Եր.: Մանկավարժ, 2016, 239 էջ, Էջ 36-39:
3. Մանկավարժական դիագնոստիկայի հիմնահարցը տարրական դպրոցում, Կրթության ժամանակակից հիմնախնդիրները. Երիտասարդ գիտնականների ամառային դպրոցի մասնակիցների հեղինակային նախագծերի ժողովածու. –Եր.: Մանկավարժ, 2016, 239 էջ, Էջ 196-200:
4. Ավագ դպրոցականի արժեքային կողմնորոշման հիմնահարցը ընտանիքի և դպրոցի համագործակցության համատեքստում, «Մանկության հիմնախնդիրները ժամանակակից հայ ընտանիքում, 21-րդ դարի մարտահրավերները. կանխման և հաղթահարման ուղիները» գիտաժողովի նյութերի ժողովածու, -Եր: Մանկավարժ, 2016, էջ 52-56:
5. Մանկավարժական դիագնոստիկայի հիմնախնդիրը Հովհաննես Հինդլյանի մանկավարժական համակարգում, «Մխիթար Գոշ» գիտամեթոդական հանդես, 2016, 2(45) , էջ 106-109:
6. Դիագնոստիկ աշխատանքն իբրև դաստիարակության գործընթացի անհրաժեշտ պայման, 2017, 2(47) , էջ 42-46:
7. Влияние телевидения на формирование духовно-нравственных ценностей у учащихся, Международная научно-практическая конференция X Международные научные чтения (памяти А.М. Бутлерова), г. Москва, 2017, стр. 37-40.
8. Диагностика как важная составляющая компетенций педагога, Koenig L. (Ed.) (2018). Humanities and Social Sciences in Europe: Achievements and Perspectives. The 1st International symposium proceedings (January 25, 2018), Premier Publishing s.r.o. Berlin. 2018. Pp. 43–47.
9. Культура визитная карточка каждого народа, Национальная ассоциация ученых (НАУ) # 36, 2018, г. Екатеринбург, стр. 14-16.
10. Գուրգեն Էդիլյանի մանկավարժական հայացքների ժամանակակից մեկնությունը, Հայ մանկավարժության երախտավորները ժամանակակից ման կավարժական մոտեցումների համաբնագրում: Հանրապետական գիտաժողովի զեկուցումների և գիտական հոդվածների ժողովածու (Երևան, 12.12.2017թ.).-Եր.: Արտագերս, 2018.-118 էջ:
11. Культура семейного чтения как способ сохранения этнических особенностей, Воспитательный потенциал семейного чтения в эпоху цифровизации и глобализации: материалы Международной научно-практической конференции (19-20 сентября 2019 г.). – Казань: Изд-во Казан. ун-та, 2019. – 441 с., /РИНЦ/, стр. 17-22.
Մասնակցություն շուրջ 15 գիտագործնական մասնագիտական համաժողովների և 15 վեբինարների /համապատասխան հավաստագրեր/:
ORCID ID https://orcid.org/0000-0002-3329-4805
Language knowledge: English, Russian