Haykuni Haykaz Harutyunyan
15.02.2016

PhD in Physic and Mathematics, Associate Professor

harutyunyanhaykuni43@aspu.am

PhD in Physic and Mathematics, Associate Professor, Chair of Mathematics and Primary Teaching Methodology

Education
1997-1999 Attendee at Armenian University of Management, Master’s degree program,Yerevan, the Republic of Armenia
1970-1974 PhD student at Institute of Mathematics of National Academy of Sciences of Armenia
1965-1970 Yerevan State University, Qualification in Mathematics, Yerevan, the Republic of Armenia

Academic Credentials
1979 PhD in Physic and Mathematics, Institute of Mathematics of National Academy of Sciences of Armenia

Work Experience
2015 up to now – Associate Professor at Chair for Mathematics and Primary Teaching Methodology, ASPU
2001-2015 - Head of Chair for Mathematics and Primary Teaching Methodology, ASPU
1988-2001 - Associate Professor at Chair for Mathematical Analysis and Function Theory, ASPU
1986-1988 - Vice Rector, ASPU
1984-1986 - Head of Chair forMathematical Analysis and Function Theory, ASPU
1982-1984 - Associate Professor atChair forMathematical Analysis and Function Theory, ASPU
1974-1982 - Senior Lecturer at Chair forMathematical Analysis and Function Theory, ASPU

Courses
Bachelor’s degree programs
• Mathematics-C
• Mathematics -B
• Mathematics -A
• Mathematics
• Mathematicsand Teaching Methodology
• MathematicsTeaching Methodology at Primary School

Master’s degree program
• Psychological and Pedagogical Basics of Mathematics Teaching

Scope of Academic Interests
Art, History and Philosophy

Publications
Over 50 publications (articles and textbooks)
1. «Կոնստրուկտիվիստական միջավայրը տարրական դպրոցի մաթեմատիկայի դասընթացի պրոյեկտման գործընթացում», Գորիսի պետական համալսարանի միջազգային II գիտաժողովի աշխատանքների ժողովածու, Գորիս, 2011:
2. Անհավասարությունները ավագ դպրոցի ֆիզմաթ հոսքի կամընտրական դասընթացում, Գորիսի պետական համալսարանի միջազգային II գիտաժողովի աշխատանքների ժողովածու, Գորիս, 2011:
3. Некоторые вопросы профессиональной подготовки учителя для обучения математике младших школьников, Труды международной конференции28 сентября- 2октября 2015, Армения, Горис
4. К вопросу о методе обучения математике с целью повышения учебной мотивации учащихся, Труды международной конференции28 сентября- 2октября 2015, Армения, Горис
5. Неравенство Йенсена и панорамное видение в курсах по выбору физико-математического профиля старшей школы, Труды международной конференции28 сентября- 2октября 2015, Армения, Горис
6. Solo model for assessment of preservice student teachers’ mathematics content knowledge in professional development courses, Կրթության որակի չափման, գնահատման հիմնախնդիրները Միջազգային գիտաժողովի նյութերի ժողովածու, Երևան 2015:

Languages: Fluent Armenian, Russian and English

 

 

Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image