
Candidate of Pedagogical Sciences, Professor
Candidate of Pedagogical Sciences, Professor of World History and its teaching methods
Education
1987-1991 PhD in "Methodology of Teaching History" in Armenian State Pedagogical University after Khachatur Abovian in Yerevan, chair of History of the USSR.
Armenian State Pedagogical University after Khachatur Abovian in Yerevan, chair of History and Geography, Department of History and Pedagogy (1977-1982).
Ujan Secondary school (1966-1976).
Academic Credentials
Docent
Dissertation theme and professional council
“The efficiency increasing method of high school students' self-identification process” (with example of teaching new and modern history course).
Supreme Certifying Commission - 020 Pedagogy-Psychological and Philosophy professional council under Armenian State Pedagogical University.
Academic courses
Bachelor Methods of teaching history
Master The issues in Teaching World History
Scope of Academic Interests
The issues in increasing students' cognitive self-interest and personal learning in the history course.
Trainings
ASPIRE Yerevan, Armenia
Access to Society for the Students with Special Needs
October 28-December 5, 2013 (Certificate).
Unicef Yerevan, Armenia
For the “Strengthening of the DRR in the educational curriculum” under the program of “Ensuring stabilization of the Disaster risk reduction operations” (Certificate).
Publications
/From the last 5 years/ or the important ones for the scientist
1. Ուսուցչի նախապատրաստվելը դասին, «Մխիթար Գոշ» գիտամեթոդական հանդես, 7-9/2012, Վանաձոր (44-51 էջեր):
2. Տեսական նյութի շարադրման եղանակներն ու միջոցները պատմության դասավանդման ժամանակ, «Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնախնդիրներ», 1, Երևան, «Զանգակ- 97» հրատ. 2013թ., (63-70 էջեր):
3. Պատմության դասավանդման մեթոդիկան դպրոցում (ուսումնական ձեռնարկ), Երևան, 2013թ. «Տիր» հրատ. 304 էջ:
4. Պատմության դասավանդման գործառույթները, Խ. Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարանի 90-ամյակին նվիրված նյութերի ժողովածու, II պրակ, Երևան, 2014թ. (310-314 էջեր):
5. Ուսուցչի և սովորողների ուսումնական գործունեության բնութագիրն ու եղանակները, «Պատմություն և հասարակագիտություն», Տարեգիրք, № 1, Երևան, 2015թ. (304-314 էջեր):
6. Հարություն Պապոյան, Պատմության ուսուցման համադպրոցական նպատակներն ու դրանց հասնելու եղանակները Պատմություն և Հասարակագիտություն. Տարեգիրք (գիտական հոդվածների ժողովածու), համար 4, էջ 273-282, Երևան, 2018
ORCID ID https://orcid.org/0000-0003-4587-2171
Languages
Russian
German