Lecturer
Lecturer/ Chair of Sspecial Pedagogy and Psychology
Education
2011-2013 NAS RA Educational Center, Department of General Psychology, Master's Degree I was promoted to the Chair of "Professional Education and Applied Pedagogy".In 2013 I was promoted to the Chair of "Professional Education and Applied Pedagogy".
The subject of the thesis is the pedagogical conditions for the development of the self-serving skills of the mentally retarded junior schoolchildren. Pass professional qualification exams.
On January 17, 2014, I submitted my Dissertation for the degree of scientific degree which corresponds to the requirements of Clause 7 of the RA Academic Degree Degree Regulation and the number of specialty 13.02 "History and Theory of Pedagogy".
The dissertation was guaranteed at the 020 Professional Advocacy Council
Work Experience:
From 2018 to present: Professor of Special Pedagogy and Psychology Chair
Since 2008 up to now he has been a speech therapist at NZZH after L. Zaryan.
Courses
Bachelor’s degree course:
Methods of correctional work with children with limited developmental abilities: Psychological help in special psychology.
Inclusive education: Correctional work with children with speech disorders.Inclusive Education, optional courses
Master’s degree course:
Elective courses
Scop of Academic Interests:
Educational Issues of Children with Multiple Disorders Development, Pedagogical Conditions for Self-Improvement Skills in Mentally Retarded Junior Pupils, Inclusive Education, Special Pedagogy, Special PsychologyInclusive Education, Special Pedagogy, Special Psychology
Trainings:
2009- two weeks seminar on Methods of Voice Rehabilitation in Post-Surgery Period /Germany-Armenia/
Participated in the Montessori Methodology Development Technologies Seminar.
Extensive course "PECS"
<< SAND LAND >> Interactive Course of Airborne Medicine Basics
<< SGMF >> << Dance therapy >> course
Trainings at YSU:
"Basic technique of art therapy" practical training
Practical training "Art-therapeutic work with unconscious"
"Stress Management and Coping Mechanisms" Practical Course
<<Cognitive, Perceptive and Intersubjestive Specifations of Autism. Cognitive and Psychodynamic Perspectives>>
<<Asperger Syndrom: Interpersonal Disorders, Psychopathological Influences and Types of Care>>
Publication:
1.Սարգսյան Հ.Ս.Подготовка учащихся младших классов (вспомогательной)специальной школы к усвоению умений планировать свою работу.// Հատուկ մանկավարժություն և հոգեբանություն» գիտա-մեթոդական ժողովածու #6, Երևան 2007, էջ 160-163:
2. Սարգսյան Հ.Ս.Особенности свободной игровой деятельности учащихся 1-3 классов (вспомогательной) специальной школы.
« Մանկավարժության և հոգեբանության հիմնադիրներ>>Միջբուհական կոնսորցիումի գիտական հանդես #2, Երևան 2008, էջ 45-48:
3.Սարգսյան Հ.՚Ս՚. Особенности и этапы реализации инклюзивного образования / Մանկավարժության և հոգոբանության հիմնադիրներ/ Միջբուհական կոնսորցիումի գիտական հանդես #3 Երևան 2009, էջ 28-31:
4.Սարգսյան Հ.Ս.Своеобразие мыслительной деятельности умственно отсталых младших школьников. Միջազգային գիտաժողովի նյութեր նվիրված ԱՐՊՀ Հիմնադրման 40-ամյակին ՊՐԱԿ.ք Ստեփանակերտ 2009 թ.
5.Սարգսյան Հ.Ս.Уровень сформированности навыков самообслуживания у детей младшего школьного возраста с нарушениями интеллекта./Մխիթար Գոշ/ Միջբուհական կոնսորցիումի գիտական հանդես, Վն.2013, էջ 77-81:
6.Ռոբերտ Ազարյան, Սարգսյան Հասմիկ
Исследование уровня информированности учителей в вопросах воспитания самообслуживания у младших школьников с легкой и умеренной степенью умственно отсталости, Մխիթար Գոշ «Գիտական հոդվածներ» 2017 էջ 18-22
7. Սարգսյան Հասմիկ Սերգեյի
Изучение практики воспитания самообслуживания у детей с легкой и умеренной степенью умственной отсталости в условиях школьного обучения, Զանգակ հրատարակչություն 2018 .էջ 68-73
8.Սարգսյան Հասմիկ Սերգեյի
Теоретические аспекты и практические пути обучения навыкам самообслуживания младших школьников с легкой и умеренной степенью умственной отсталости, Մխիթար Գոշ 2018.էջ 18-22
Languages: Russian, English