Lida R. Aramyan
05.09.2016

Vice Dean for Academic Affairs, Faculty of Education Psychology and Sociology, Candidate of Psychological Sciences, Associate Professor

aramyanlida23@aspu.am

Vice Dean for Academic Affairs, Faculty of Education Psychology and Sociology, Candidate of Psychological Sciences, Associate Professor the chair of Psychology

PhD
Theme` ‘’ Interpersonal conflicts manifestations of psychological characteristics of middle management education’’

Work Experience
2012 up to now Associate Professor at the chair of Development and Applied Psychology of Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan (concurrently)
2011 up to now Vice Dean of the Faculty of Education Psychology and Sociology,
April-october 2011 Psychology and Pedagogy academic program internal quality assessment working group member, Armenian State Pedagogical University after Kh.Abovyan
2006 Vice Dean of the Faculty of Psychology and social pedagogy
2006 ‘’Military Pedagogy and Psychology’’ academic program Officer of Faculty of Psychology and social pedagogy
2006-2012 assistant of Development and Applied Psychology chair, Armenian State Pedagogical University after Kh.Abovyan
1997-2006 lecturer of the chair of preschool pedagogy and methodology, Armenian State Pedagogical University after Kh.Abovyan,.

Courses
Bachelor's degree course:
Social Psychology,
Conflictology
Management Psychology,
Child psychology practice

Scope of Academic Interests
Conflictology, social psychology, management psychology, child psychology practice , ?rganizing and conducting a variety of practices

Trainings

• 2013 "Modern Practice of Psychology" course of the Russian Federation Ministry of Education of Chelyabinsk State Pedagogical University.
• 2012 Armenian state pedagogical University after Kh.Abovyan’s body "Inclusive Education: Theory, Practice and Management" organized training courses on the subject, TEMPUS ASPIRE organized "" training for people with special educational worked within the framework of public access to "special needs persons to society" training program.
• 2012 Bridge of Hope "Inclusive Education: Theory, Practice and Management" training of trainers course.
• 2009 Completed the introductory workshop for mentors organized within the framework of the "Step by Step" educational project.
• 2008 Completed workshop on SBS teacher standard organized within the framework of the "Step by Step" educational project
• 2006-2007 EU TACIS SUPPORT OF VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING SYSTEM IN COMMON "VET in the field of teaching and assessment methods" courses.
• 2002-2004 Completed the full course of the “Reading and Writing for Critical Thinking” program organized by "Step by Step" Benevolent Foundation
• 2001 Completed the full course of “General Techniques of Hypnosis”
• 2000-2010 "Step by Step" training of university professionals within the educational program, mentors training seminar on teacher standards, "Inclusive Education" training course.
• 2000 Completed the training within the educational program for children and families organized by "Step by Step"
• 2000 Completed the training "Child Care and Preschool Education" organized by UNICEF.
• 2000 Completed the training "Early care and harmonious development of children." organized by UNICEF

Membership
• 2012-2014 Philosophy and Psychology 064 professional board member /?? 00.03 Social Psychology, Psychology of Emergency Situations/
• 2011 till today The Board member of Faculty of Philosophy and Psychology,
• 2011 Member of military education concept development committee Republic of Armenia

Publications

  1. Միջանձնային կոնֆլիկտները և դրանց հաղթահարման ուղիները, Ուսումնամեթոդական ձեռնարկ Երևան 2013 /հեղինակային հրատարակչություն/ 84 էջ:         
  2. Պրակտիկայի բարելավման գործընթացին ուղղված ուղեցույցի կառուցվածքը, Հայաստանի Հանրապետության կրթության և գիտության նախարարություն Հայաստանի հանրապետության գիտության պետական կոմիտե Խ. Աբովյանի անվան Հայկական պետական մանկավարժական համալսարան Երևան 2013 ,Անընդհատ  (շարունակական) պրակտիկայի արդիականացումը և կազմկաերպման մեխանիզմենրի ներդրումը բարձրագույն մանկավարժական կրթության համակարգում, 43-47էջ:
  3. Կոնֆլիկտների կառուցողական և ապակառուցողական գործառույթները Հոգեբանությունը և կյանքը Երևան 2012, 3-4 Զանգակ հրատարակչություն, 93-97 էջ:
  4. Կրթական ոլորտի սբյեկտների անձնային առանձնհատկությունների դրսևորումները որպես կոնֆլիկտի առաջացման հոգեբանական պատճառ, ԼՂՀ կրթության և գիտության նախարարություն Արցախի պետական համալսարան Միջազգային գիտաժողովի նյութեր նվիրված ԱրՊՊ հիմնադրման 40-ամյակին ՊՐԱԿ | /Ստեփանակերտ: Դիզակ պլյուս,2010-300էջ/ , 3 էջ:
  5. Միջանձնային կոնֆլիկտների հոգեբանական հիմնախնդիրները կրթության կառավարման միջին օղակում ,Հոգեբանության գիտահետազոտական լաբորատորիա Մանկավարժական կրթության որակի հոգեբանական հիմնախնդիրները գիտաժողովի նյութեր /10-12 հուլիսի 2010/ Երևան 2010թ. /115էջ/ 5 էջ:

Awards
• 2012 "Drastamat Kanayan" medal by the Armenian Defense Minister for youth, student contribution to bringing national patriotic spirit.
• 2010 Diploma for patriotic upbringing of young people by the Defense Minister.

Languages: Russian, French

Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image