Lilit Karapetyan
15.02.2016

Lecturer

Lecturer at the Chair of Special Pedagogy and Psychology

Education
2015-2016 –Perkins International, Perkins School for the Blinds, Watertown, Massachusetts, USA, Diploma /Education on work with people with visual and multiple disorders/
2012-2016 – Applicant at the Chair of Developmental and Applied Psychology, Kh.Abovyan ASPU
2000-2002- Master Degree, Department of Psychology, YSU
1996-2000- Bachelor Degree, Department of Psychology, YSU

Work experience
2005-till now- Lecturer at the Chair of Special Pedagogy and Psychology
9/2018-01/2019- Special school #17, Psychoogist
2013- till now- “Ambra” menal well-being center” NGO, Psychologist
2017-till now- Instructor at Recovery College
10/2017- Lecturers’ exchange Programme, Universtity of Pardubice, Czech Republic, ERASMUS +
11/2014- 06/2015- Co-coordinator of the Project “Social-psychological support to parents of children with in-born heart problems, in the frames of gran program of the US Embassy in Armenia
2015, 2016- M.Izmirlyan Children’s Home, Psychologist
06-12/2014.- Psychologist at the Program “Let’s give work to each other” financed by the Ministry of Youth and Sports, RA, “Ambra” Mental well-being center” NGO
02/2013-09/2015- researcher- expert the ASPIRE program, TEMPUS
2011-2013гг.- leader of the working group on Quality Assurance”, ASPU in collaboration with Oulu Unversity, Finland, in the program on educational reforms
06/2009-07/2009гг., 07/2010-10/2010гг.- leader of groups of high school teachers training, ASPU
12/2004-8/2007- Assistant of the coordinator in the Project “Implementation of Occupational Therapy in Armenia, ASPU (TEMPUS, EU)
Courses: Foundations of Special Psychology, Psychology of children with intellectual disabilities,Psychology of persons with motor disorders, Psychology of persons with behavioral and emotional disorders, Foundations of Psychotherapy, Psychology of children with multiple disorders, Foundations of Special Psychology and Pedagogy, Psychological Counceling
Scope of Interests: Psychology of persons with intellectual disorders, Cortical visual impairment, Psychology of children with behavioral disorders, Inclusive education, Self-determinatin of persons with disabilities, Ethnic-cultural specifications of stress disorders, Cognitive-behavioral therapy, First Psychological Aid

Trainings
04-06/2017 - ADA (Americans with disability Act) 2017 Anniversary fellowship program, University of Minnesota, USA, US State Dep.Program
25/10-1/11/2017- Applied behavioral Analysis, Certificate (15 hours)
04-06/2017- Course on “Cortical Visual Impairment” Certificate of professional development, 40 prof. credits, Perkins School, USA
01/2010-05/2010 – Study fellowship program at Towson University, Maryland, Department of Psychology, ACTR/ACCELS, JFDP, US Dep. of State
2012-2013- Academic Seminars organized by Perkins International, USA-Armenia
2011-2013- Project of educational reforms, World Bank, Oulu University, ASPU
09/2010-12/2010- Member of working group at the program “Course design and management” for the JFDP alumni, ACTR/ACCELS, Seminar

Publications
1. Ներառական կրթության զարգացումը հաշմանդամություն ունեցող անձանց ինքնորոշման զարգացման միջոցով, Հոգեբանական սպասարկման հիմնախնդիրները բարձր նվաճումների սպորտում, ՀՖԿՍՊԻ, 23-26 հոկտեմբերի, 2017թ. Երևան, էջ 288-294
2. Էթնոմշակութային գործոնի դերը սթրեսի ձևավորման գործընթացում, Տեսական և կլինիկական բժշկության հարցեր, Գիտագործնական հանդես.- Եր. Լիմուշ, 2017 N1 (111), էջ 37-41
3. Սթրեսի հակազդումների էթնոմշակութային գործոնով պայմանավորվածության փորձարարական հետազոտում, Տեսական և կլինիկական բժշկության հարցեր Գիտագործնական հանդես.- Եր. Լիմուշ, 2017 N1 (111), էջ 47-50
4. Ethnic-cultural study of relation of individualism-collectivism to distress responses, K.Vardanyan, Научный журнал “Интернаука” 1 (1), часть 3.- М.-2016, стр. 28-34
5. Դեպրեսիայի` որպես սթրեսի հակազդման մշակութային պատճառականության ուսումնասիրության կարևորությունը, Տեսական և կլինիկական բժշկության հարցեր, Գիտագործնական հանդես.- Եր. Լիմուշ, 2016 N6 (110), էջ 54-56
6. Մշակութային գործոնի դերը սթրեսային սպեցիֆիկ հակազդումների կառուցվածքում, Արդիականության մարտահրավեր¬ները. Փիլիսոփայության և հոգեբա¬նության հիմնախնդիրներ, ԵՊՀ 95-ամյակին և ԵՊՀ փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետի 50-ամյակին նվիրված միջազգային գիտա¬ժողովի նյութերի հավաքածու.- Եր.- ԵՊՀ Հրատարակչություն, 2014, էջ 192-194,
7. Հոգեսոմատիկ հիվանդություններ. պատմական ակնարկ, Արդի հոգեբանության տեսական և կիրառական հիմնախնդիրներ. գիտական հոդվածների ժողովածու, N2, Եր.-Լիմուշ հրատարակչություն-2012, էջ 91-100
8. Մշակութային գործոնի դերը հոգեսոմատիկ հիվանդությունների ձևավորման գործում, Արդի հոգեբանության տեսական և կիրառական հիմնախնդիրներ. գիտական հոդվածների ժողովածու, N2, Եր.-Լիմուշ հրատարակչություն-2012, էջ 101-109
9. Մշակույթը` որպես հոգեբանական երևույթների ձևավորման դետերմինանտ, Հասարակություն, ընտանիք, դեռա¬հաս` արդիական խնդիրները Հայաս¬տանում և Սփյուռքում. միջազգային գիտա-գործնական համաժողովի հոդվածների ժողովածու /ՀՀ Սփյուռքի նախարարություն, Հայ-ռուսական /սլավոնական/ համալսարան, Հայկական հոգեվերլուծական ընկերություն, Եր.-2012, էջ 87-90
10. Դեպրեսիայի հոգեկանացման և մարմնականացման ելքերը միջմշակութային դաշտում, Տեսական և կիրառական հոգեբանության արդի հիմնախնդիրները. Միջազգային գիտաժողով. ԵՊՀ, Փիլիսոփայության և հոգեբանության ֆակուլտետ, Եր.-Էդիտ Պրինտ- 2010, էջ 136-138

Languages: English, Russian

 

 

Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image