
Ph.D. in Pedagogical, Lecturer
Ph.D. in Pedagogical, Lecturer/Chair of Age and Pedagogical Psychology
Education
Higher
1979 -1982 Post-graduate student at the Chair of Psychology. Yerevan State Institute of Russian and Foreign Languages.Specialization-Educational Psychology
1975-1979 Yerevan State Institute of Russian and Foreign Languages. Department of English Language,specialization-English Language teacher
Scientific Degree
1984 Ph.D. in Pedagogical and Age Psychology
Thesis Psychological Pecularities of Acquisition of Ethnocuitural Aspects of Foreign Language Semantics 19.00.0 7 Tbilisi State University. Scientific Council K 05703.12
Work Experience
2013-Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan,Chair of Age and Developmental Psychology, lecturer
1991-2001 Assistant-professor at the Chair of Psychology, Yerevan State Linguistic University after V.Brussov.
1998-2001 University Paris 12, English Language Instructor
1982-1991.Gumri State Pedagogical Institute,lecturer at the Chair of Pedagogy and Psychology
Reads:
B.A.: Courses of Developmental and Educational Psychology.
M.A.: Psychological counseling in the system of education, Psychological problems of the modern education, The choice of toys and games in the psychological counseling of the prescholars.
Scientific interests:
Educational psychology, cross-cultural psychology and communication, ethnopsychology, Child and youth psychology
Membership
1993-2001 Founder member of the Armenian Psychoanalytical Association.
Publications:
Mexico with the eyes of the Armenian children, “La enseñanza del arte, el español, a historia y a literatura a extranjeros. Evaluación y nuevas tecnoogias “ Materiales de 7o Simposio Internacional. Mexico D.F., 2011, p.29
Algunos aspectos de la educación intercultural y e proceso de a globalización, “Psicología educativa y social y el bilingüismo” Materiales de 4o Simposio Internacional sobre Politica de lenguaje ” Merida, Mexico 2010,p 37
El significado de la violencia familiar: Un estudio comparativo entre padres e hijos, “La interfaz entre formación y práctica profesional: el impacto social del Psicologo” Materiales del XIII Congreso Mexicano de Psicología. Acapuco, Guerrero, 2005, p20
On some social psychological peculiarities of foreign language acquisition probem,“Globalization and language use: joining the global and the local ” Materiales de Secundo Simposio Internacional sobre Politica del Lenguaje. Mexico D.F. 2005, p 33.
The semantic study of some aspects of intra-familial aggression, “Globalization and language use: joining the global and the local ” Materiales de Secundo Simposio Internacional sobre Politica del Lenguaje. Mexico D.F. 2005, p 32.
The comparative study of intrafamilial aggression and violence in different cultures (Mexico and Armenia), “ Década de la Conducta “ Materiales de 11 Congreso Mexicano de Psicología, Merida 2003 p. 4
Social- Psychological origins of Intra-familial violence in Armenia Aggressiveness and Anxiety in Armenian Families, “El perfil profesional del psicologo presente y futuro” Materiales de X Congreso Mexicano de Psicología, Acapulco 2002 p26
Օտար լեզուների տիրապետման որոշ սոցիալ-հոգեբանական խնդիրների մասին, «Լեզուների դասավանդման պրոբլեմները և մեթոդները », Հանրապետական գիտաժողովի նյութեր: Երևան 1998, էջ 50-52
Օտար լեզվի յուրացումը որպես տազնապային հnգեվիճակի հադթահարման միջոց, ,,Կրթությունը և սովորողների առոդջության պահպանման խնդիրները,, Հանրապետական գիտաժոդովի նյութեք 1997թ.
Օտար լեզվի բառային ֆոնդի յուրացման սոցիալ-հոգեբանական առանձնահատկությունները, Սովետական մանկավարժ հ. 5 1983թ. Էջ 14-17
Սոցիալ-հոգեբանական գործոնների դերը օտար լեզվի յուրացման պրոցեսում, Սովետական մանկավարժ հ. 6 1983թ. Էջ 15-20
Languages:
Armenian(native), Russian(fluent), English(fluent), Spanish(fluent), German and French(basic)