Meri Arzuman Grabska
05.09.2016

Ph.D. in Pedagogical, Lecturer

grabskamery24@aspu.am

Ph.D. in Pedagogical, Lecturer/Chair of Age and Pedagogical Psychology

Education

Higher

1979 -1982  Post-graduate student at the Chair of Psychology. Yerevan State Institute of Russian and Foreign Languages.Specialization-Educational  Psychology

1975-1979 Yerevan State Institute of Russian and Foreign Languages. Department of English Language,specialization-English Language teacher

Scientific Degree

1984 Ph.D. in Pedagogical and Age Psychology

Thesis  Psychological Pecularities of Acquisition of Ethnocuitural Aspects of Foreign Language Semantics 19.00.0 7 Tbilisi State University. Scientific Council K 05703.12

Work Experience

2013-Armenian State Pedagogical University after Kh. Abovyan,Chair of Age and Developmental Psychology, lecturer

1991-2001 Assistant-professor at the Chair of Psychology, Yerevan State Linguistic University after V.Brussov.

1998-2001 University Paris 12, English Language Instructor

1982-1991.Gumri State Pedagogical Institute,lecturer at the Chair of Pedagogy and Psychology

Reads:

B.A.:  Courses of Developmental and Educational Psychology.

M.A.: Psychological counseling in the system of education, Psychological problems of the modern education, The choice of toys and games in the psychological counseling of the prescholars.

Scientific interests:

Educational psychology, cross-cultural psychology and communication, ethnopsychology, Child and youth psychology

Membership

1993-2001 Founder member of the Armenian Psychoanalytical Association.

Publications:

Mexico with the eyes of the Armenian children, “La enseñanza del arte, el español, a historia y a literatura a extranjeros. Evaluación y nuevas tecnoogias “ Materiales de 7o Simposio Internacional. Mexico D.F., 2011, p.29
Algunos aspectos de la educación intercultural y e proceso de a globalización, “Psicología educativa y social y el bilingüismo” Materiales de 4o Simposio Internacional sobre Politica de lenguaje ” Merida, Mexico 2010,p 37
El significado de la violencia familiar: Un estudio comparativo entre padres e hijos, “La interfaz entre formación y práctica profesional: el impacto social del Psicologo” Materiales del XIII Congreso Mexicano de Psicología. Acapuco, Guerrero, 2005, p20
On some social psychological peculiarities of foreign language acquisition probem,“Globalization and language use: joining the global and the local ” Materiales de Secundo Simposio Internacional sobre Politica del Lenguaje. Mexico D.F. 2005, p 33.
The semantic study of some aspects of intra-familial aggression, “Globalization and language use: joining the global and the local ” Materiales de Secundo Simposio Internacional sobre Politica del Lenguaje. Mexico D.F. 2005, p 32.
The comparative study of intrafamilial aggression and violence in different cultures (Mexico and Armenia), “ Década de la Conducta “ Materiales de 11 Congreso Mexicano de Psicología, Merida 2003 p. 4
Social- Psychological origins of Intra-familial violence in Armenia Aggressiveness and Anxiety in Armenian Families, “El perfil profesional del psicologo presente y futuro” Materiales de X Congreso Mexicano de Psicología, Acapulco 2002 p26
Օտար լեզուների տիրապետման որոշ սոցիալ-հոգեբանական խնդիրների մասին, «Լեզուների դասավանդման պրոբլեմները և մեթոդները », Հանրապետական գիտաժողովի նյութեր: Երևան 1998, էջ 50-52
Օտար լեզվի յուրացումը որպես տազնապային  հnգեվիճակի  հադթահարման միջոց, ,,Կրթությունը և սովորողների առոդջության պահպանման խնդիրները,, Հանրապետական գիտաժոդովի նյութեք 1997թ.
Օտար լեզվի բառային ֆոնդի յուրացման սոցիալ-հոգեբանական առանձնահատկությունները,  Սովետական մանկավարժ հ. 5 1983թ. Էջ 14-17
Սոցիալ-հոգեբանական գործոնների դերը օտար լեզվի յուրացման պրոցեսում, Սովետական մանկավարժ հ. 6 1983թ. Էջ 15-20
 

Languages:

Armenian(native), Russian(fluent), English(fluent), Spanish(fluent), German and French(basic)

 

Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image