ԽԱՉԱՏՈՒՐ ԱԲՈՎՅԱՆԻ ԱՆՎԱՆ ՀԱՅԿԱԿԱՆ ՊԵՏԱԿԱՆ ՄԱՆԿԱՎԱՐԺԱԿԱՆ ՀԱՄԱԼՍԱՐԱՆ

Նաիրա Երվանդի Դալյան
18.10.2023

Ռուսաց լեզվի և դրանց դասավանդման մեթոդիկայի ամբիոնի վարիչ, բան. գիտ. թեկ. մանկ. գիտ. դոկ., պրոֆեսորի պ/կ

dalyannaira04@aspu.am

Ռուսաց լեզվի և դրանց դասավանդման մեթոդիկայի ամբիոնի վարիչ, բան. գիտ. թեկնածու, մանկավարժական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսորի պ/կ

Կրթություն

1989 թ. Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական ինստիտուտի ասպիրանտուրա
1974-1979 թթ. Երևանի Վ. Բրյուսովի անվան մանկավարժական ռուսաց և օտար լեզուների ինստիտուտ, ռուսաց և օտար լեզվի ֆակուլտետի ուսանող

Գիտական աստիճան

2013 թ. Դոցենտի գիտական կոչում,
1997 թ. Թեկնածուական ատենախոսության պաշտպանություն ՀՀԳԱԱ Հր.Աճառյանի անվան լեզվի ինստիտուտում, բանասիրական գիտությունների թեկնածուի գիտական աստիճան, («Ռուսաց լեզվի բառային միավորների կիրարության առանձնահատկությունները հայ երկլեզվակիրների խոսքում»:

Աշխատանքային փորձ

2018թ. Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարանի ռուսաց լեզվի ամբիոնի վարիչ

2015 թ. Խաչատուր Աբովյանի անվան հայկական պետական մանկավարժական համալսարանի ռուսաց լեզվի ամբիոնի դոցենտ
2014-2015 թթ. ք. Մոսկվայի Ա.Ս. Պուշկինի անվան ռուսաց լեզվի պետական ինստիտուտի «Սոցիալ-հումանիտար առարկանների ամբիոն»-ի դոցենտ
2008-2014 թթ. ք. Մոսկվայի Ա.Ս. Պուշկինի անվան ռուսաց լեզվի պետական ինստիտուտի «Օտար լեզունների ամբիոն»-ի ավագ դասախոս
2005-2008 թթ. «Էներգո Նաուկա» գիտաարտադրական միավորման ասպիրանտներին և երիտասարդ մասնագետներին անգլերեն լեզվի դասավանդում
2002-2005 թթ. «Madford Security Ltd» Մոսկվայի ներկայացուցչության անգլերեն և ռուսաց լեզուների մասնագետների պատրաստման բաժնի վարիչ
1992-2002 թթ. Խ. Աբովյանի անվան հայկական մանկավարժական ինստիտուտի «Ռուսաց լեզվի և դասավանդման մեթոդիկայի ամբիոն»-ի դասախոս
1987-1992 թթ. Խ. Աբովյանի անվան հայկական մանկավարժական ինստիտուտի «Ռուսաց լեզվի և դասավանդման մեթոդիկայի ամբիոն»-ի ստաժոր-հետազոտող՝ «Ռուսաց լեզվի դասավանդման մեթոդիկա» մասնագիտությամբ
1979-1981 թթ. Վ. Բրյուսովի անվան Երևանի պետական մանկավարժական ռուսաց և օտար լեզուների ինստիտուտի «Ընդհանուր լեզվաբանության ամբիոն»-ի լաբորանտ

Կարդացվող դասընթաց
Բակալավրիատ՝ Ռուսաց լեզու ( գործնական պարապմունքներ), Շարահյուսություն, Ձեվաբանություն
Մագիստրատուրա՝ Ռուսաց լեզուն մասնագիտական հաղորդակցման ոլորտում

 Գիտական հետաքրքրությունների շրջանակը՝ Ռուսաց, հայոց և անգլերեն լեզուների համեմատական տիպաբանություն, Միջմշակութային հաղորդակցություն,
Բազմալեզվություն և միջմշակութային հաղորդակցություն, Օտար լեզուների դասավանդման մեթոդիկա, Հանրամշակույթային իրազեկություն օտար լեզուների դասավադման գործընթացում, Աշխարհի ռուսաց լեզվի պատկերի կառուցումը հայեցակարգա-լեզվական մակարդակում:

Վերապատրաստում
2015г. «Теория и методика преподавания русского языка как неродного»

Անդամակցություն
ՌԼՈՒԳՈՒՄԱ -ի անդամ/МАПРЯЛ/

Հրապարակումներ
Հեղինակ եմ ավելի քան 25 հրատարակությունների, այդ թվում՝
20-ից ավելի հոդվածներ,
2 ուսումնա-մեթոդական ձեռնարկ,
Межкультурная коммуникация и современный билингвизм. «Русский язык -гарант диалога культур, научного сотрудничества, межнационального и межличностного общения в ХХI веке», Материалы Международной научно-практической конференции преподавателей русского языка Армении, России и других стран СНГ. - Ереван, 2010г.- С.65-73.

Билингвизм и особенности изучения армянско-русского двуязычия. «Русский язык-гарант диалога культур, научного сотрудничества, межличностного и межнационального общения в XXI веке», Материалы II Международной научно-практической конференции преподавателей русского языка Армении, России и других стран СНГ. Ванадзор, 2011. - С.422-428.

Кросскультурная компетентность как аспект профессиональной подготовки будущих преподавателей РКИ. Журнал «Глобальный научный потенциал», Санкт – Петербург, №10, 2012 г.- С. 31-35

Становление будущего преподавателя РКИ как языковой личности в процессе формирования кросскультурной компетенции. Журнал "Перспективы науки" №12, г. Тамбов 2012г.- С. 44-47

Культурное пространство и кросскультурная коммуникация в условиях глобализации общества. Сборник научно-методических статей «Иноязычное образование в современном мире», – М., 2013г.- С. 109-115

Специфика восприятия концептов и лингвокультурных единиц русского национального сознания иностранными студентами. Гуманитарные, социально-экономические и общественные науки /humanities, social-economic and social sciences/ выпуск №4, 2013г. С.427-429.

Роль кросскультурного комментария при изучении фразеологических единиц. Вестник ЦМО МГУ. Филология. Культурология. Педагогика. Методика. 2013г, т.1, С. 51-55.

Конструирование русской языковой картины мира на концептуально-языковом уровне в рамках кросскультурной коммуникации. «Русский язык за рубежом», 2013г, № 5, С. 40-46.

Лексические единицы с национально-культурной спецификой в практике обучения РКИ. Материалы Международной научно-практической конференции «Славянская культура: истоки, традиции, взаимодействие. ХVI Кирилло-Мифодиевские чтения», - М.,2015г. С.360-366.

Представление о цвете в культуре разных народов с позиций кросскультурной дифференциации. Материалы VI Международной научно-практической конференции « Текст: проблемы и перспективы. Аспекты изучения в целях преподавания русского языка как иностранного»,- М., 2015г. С. 184-186.

ORCID ID https://orcid.org/0000-0001-7461-5890

Պարգևներ
Շնորհակալագիր՝Ա.Ս. Պուշկինի անվան ռուսաց լեզվի պետական ինստիտուտում երկարատև և բարեխիղճ աշխատանքի համար,
Ա.Ս. Պուշկինի անվան ռուսաց լեզվի պետական ինստիտուտի մեդալ:

Լեզուններ՝ հայերեն, ռուսերեն, անգլերեն