Anahit Vardan Yenokyan
07.02.2016

Lecturer,Junior researcher

anahit19xy@gmail.com, yenokyananahit05@aspu.am

Lecturer / Chair of Mathematics and its Teaching Methods
Junior researcher/ Laboratory of school course of Mathematics

Education:
2012 -2017 PhD student at the Chair of Teaching Methodology of Mathematics, ASPU after Kh.Abovyan
2010-2012 Master degree, Department of Mathematics, Faculty of Mathematics and Informatics, ASPU after Kh.Abovyan
2008-2010 Department of Economics (additional course), Faculty of Mathematics and Informatics, ASPU after Kh.Abovyan
2006-2010 Bachelor degree, Department of Mathematics, Faculty of Mathematics and Informatics, ASPU after Kh.Abovyan
Work experience
2017-up to date Lecturer at the Chair of Mathematics and its Teaching Methods, ASPU after Kh.Abovyan

2014 -up to date Junior researcher at the Laboratory of school course of Mathematics, ASPU after Kh.Abovyan
2011 -2017 Specialist at the Chair of Economics and Management, ASPU after Kh.Abovyan

Courses
Bachelor’s degree course Mathematical logic, Higher algebra, Mathematics
Master’s degree course Values and mathematical education, Basic Algebraic Structures in school course of Mathematics, Interdisciplinary and Interdisciplinary connections in the teaching process of Mathematics

Scope of Academic Interests
Teaching Methodology of Mathematics, Values and their formation in mathematics teaching process

Publications

1. Բազմությունների տեսությունը և նրա դասավանդումը հանրակրթական դպրոցի մաթեմատիկայի դասընթացում, Բնագետ (հատուկ թողարկում), Երևան 2012թ, էջ 180
2. Բարու արժեքի ձևավորումը մաթեմատիկայի ուսուցման գործընթացում, Մաթեմատիկան դպրոցում, 2013, N6, էջ 47:
3. Հայրենասիրության արժեքի ձևավորումը մաթեմատիկայի ուսուցման գործընթացում, Մաթեմատիկական կրթություն 2 հանրապետական գիտաժողովի նյութերի ժողովածուՙ Երևան 2014թ. էջ 31
4. Մաթեմատիկական կրթությունը և բարոյական դաստիարակությունը Հայաստանում, նախաքրիստոնեական ժամանակաշրջանից մինչև 19-րդ դարը, Արժեքների ձևավորումը և մաթեմատիկայի կրթական ներուժը N1/գիտամեթոդական հոդվածների ժողովածու/, Երևան 2014թ., էջ141
5. <<Բարոյական արժեքների ձեվավորումը մաթեմատիկական խնդիրների ուսուցմամբ հայկական կրթական միջավայրում (VII-XIX դդ.)>> Լրաբեր հասարակական գիտությունների 2015թ. N1(643) հունվար-ապրիլ, էջ 382
6. <<Մաթեմատիկական կրթությունը Արևմտյան Հայաստանում առաջին աշխարհամարտից առաջ>> /համահեղինակությամբ/ Մաթեմատիկան դպրոցում, 2015, N1, էջ 8
7. <<Երջանկությունը և մաթեմատիկական կրթությունը>> /համահեղինակությամբ/ Մաթեմատիկան դպրոցում, 2015, N2, էջ 13
8. <<Հանդուրժողականությունը և մաթեմատիկական կրթությունը>> Մաթեմատիկական կրթություն 3 հանրապետական գիտաժողովի նյութերի ժողովածու, Երևան 2015թ. էջ 47
9. Բարոյական արժեքների ձևավորումը հումանիստական կրթության պայմաններում, /համահեղինակությամբ/, Լրաբեր հասարակական գիտությունների քառամսյա հանդես, 2016թ. N3, էջ 276:
10. ''Патриотизм и математическое образование'' Сборник статей VII Межрегиональной научно-практической конференции учителей, г. Пенза, 5-6 февраля 2016 г., стр. 44.
11. ''Формирование моральных ценностей в процессе обучения элементам логики'' /соавтором/. Сборник статей международной научно-практической конференции “Современные тендеции естественно-математического образования: школа-вуз” г. Соликамск, 15-16 апреля 2016г., стр. 52.
12. Բարոյական արժեքների ձևավորումը մաթեմատիկայի ուսուցման գործընթացում. փորձարարական աշխատանքներ, Մաթեմատիկան դպրոցում, 2016թ, N3, էջ 16։
13. Հանդուրժողականության ձևավորումը մաթեմատիկայի ուսուցման գործընթացում, Մաթեմատիկան դպրոցում, 2016թ․, N4, էջ 19:
14. Բարոյական արժեքներին նվիրված խնդիրները մաթեմատիկայի հին հայկական խնդրագրքերում, «Մաթեմատիկական կրթություն 4» գիտաժողովի նյութերի ժողովածու, Երևան 2016թ.
15. Проблема нравственного воспитания посредством математики в истории Армянской педагогики, Physical and mathematical education, issue 4(10), Суми 2016, стр.13.
16. Формирование некоторых моральных ценностей посредством обучения математическим задачам, Современное образование: научные подходы, опыт, проблемы, перспективы, сборник статей XIII Международной научно‐практической конференции «АРТЕМОВСКИЕ ЧТЕНИЯ» , г. Пенза 2017, стр. 121


TRAININGS
2015- TEMPUS ARMAZEG project, St. Andrew the First-Call Georgian University /Tbilisi, Georgia/
2015 – ASPU staff training, ASPU /Yerevan, Armenia/
2015- TEMPUS ARMAZEG project, KU Leuven/Leuven, Belgium/
2016- TEMPUS ARMAZEG project, Institute for Informatics and Automation Problems /Yerevan, Armenia/
2016- TEMPUS ARMAZEG project, Georgian Technical University /Tbilisi, Georgia/
2017- ERASMUS+ Staff mobility for training, University of Management and Ecology in Warsaw /Warsaw, Poland/
2019- ASPU academic staff training, ASPU /Yerevan, Armenia/


Languages
Armenian
Russian
English
Turkish

 

Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image
Media image